
Chinese  Propaganda  Outlet
Pays  Millions  to  US
Newspapers
One  of  China’s  main  propaganda  outlets  has  paid  American
newspapers nearly $19 million for advertising and printing
expenses over the past four years, according to documents
filed with the Justice Department.

China Daily, an English-language newspaper controlled by the
Chinese Communist Party, has paid more than $4.6 million to
The Washington Post and nearly $6 million to The Wall Street
Journal since November 2016, the records show.

Both newspapers have published paid supplements that China
Daily produces called “China Watch.” The inserts are designed
to look like real news articles, though they often contain a
pro-Beijing spin on contemporary news events.

One insert from September 2018 touted an initiative pushed by
Chinese President Xi Jinping with the headline: “Belt and Road
aligns with African nations.” The same insert ran a story
titled “Tariffs to take toll on U.S. homebuyers” that asserted
that U.S. tariffs on Chinese lumber would raise the cost of
building homes in the United States.

China  Daily  also  paid  for  advertising  in  several  other
newspapers:  The  New  York  Times  ($50,000),  Foreign  Policy
($240,000), The Des Moines Register ($34,600), and CQ-Roll
Call ($76,000).

It  spent  a  total  of  $11,002,628  on  advertising  in  U.S.
newspapers, and another $265,822 on advertising with Twitter.

China  Daily  has  also  paid  out  more  than  $7.6  million  to
newspapers and printing companies for its newspaper for U.S.-

https://intellectualtakeout.org/2020/06/chinese-propaganda-outlet-pays-millions-to-us-newspapers/
https://intellectualtakeout.org/2020/06/chinese-propaganda-outlet-pays-millions-to-us-newspapers/
https://intellectualtakeout.org/2020/06/chinese-propaganda-outlet-pays-millions-to-us-newspapers/
https://www.dailysignal.com/2020/04/03/investigating-chinas-coronavirus-propaganda-wildfire/
https://efile.fara.gov/docs/3457-Amendment-20200601-2.pdf
https://dailycaller.com/2017/11/29/china-paid-wapo-to-publish-a-news-supplement-that-ignored-north-koreas-icbm/
https://twitter.com/hunterschwarz/status/1045004554847342598


based readers, the Justice Department’s filings show.

The Los Angeles Times, The Seattle Times, The Atlanta Journal-
Constitution, the Chicago Tribune, the Houston Chronicle, and
The Boston Globe are all listed as clients of China Daily. The
Chinese  outlet  paid  the  Los  Angeles  Times  $657,523  for
printing  services,  according  to  the  Foreign  Agents
Registration  Act  filings.

The Justice Department has for years required China Daily to
disclose its activities semi-annually under the Foreign Agents
Registration Act. The most recent filing, which China Daily
submitted  on  June  1,  is  the  first  to  include  detailed
breakdowns of payments to American news outlets. The outlet
disclosed those expenditures for the period between November
2016 and April 2020.

It  is  unclear  if  China  Daily  submitted  the  more  detailed
filings under pressure from the Justice Department or on its
own.

Pro-democracy  groups  have  long  warned  about  the  Chinese
government’s attempts to push propaganda through American news
outlets. Freedom House and the Hoover Institution have both
drawn attention to China Daily’s paid inserts in reports on
the Chinese government’s efforts to influence the media.

China Daily and other Beijing-controlled propaganda mills have
come under intense scrutiny amid the coronavirus pandemic.
Chinese government officials have tried to divert blame for
the spread of the virus to the United States and other Western
nations.  Many  of  the  regime-controlled  outlets,  including
China  Daily,  have  echoed  the  communist  leaders’  talking
points.

China Daily has slowed its advertising expenditures in recent
months, the filings show. China Daily last paid The Washington
Post for advertising in December 2019. Its payments to The
Wall Street Journal have been less than half their average

https://dailycaller.com/2020/01/15/washington-post-nyt-china-watch-propaganda-freedom-house/
https://freedomhouse.org/report/special-report/2020/beijings-global-megaphone
https://www.hoover.org/sites/default/files/research/docs/chineseinfluence_americaninterests_fullreport_web.pdf
https://www.dailysignal.com/2020/04/01/liberal-medias-double-standard-censor-trumps-briefings-air-chinas-propaganda/
https://www.dailysignal.com/2020/06/03/what-do-we-know-about-status-of-pandemic-heres-some-data-to-put-it-in-perspective/
https://www.dailysignal.com/2020/03/12/chinese-official-suggests-us-introduced-coronavirus-to-wuhan-says-us-owes-us-an-explanation/
https://www.dailysignal.com/2020/03/11/amid-chinas-denials-national-security-adviser-blames-communist-regime-for-swift-spread-of-coronavirus/


amount since February 2020, the documents show.

China Daily did not respond to a request for comment.

—

This article has been republished with permission from The
Daily Signal.

Dear Readers,

Big Tech is suppressing our reach, refusing to let us
advertise and squelching our ability to serve up a steady
diet of truth and ideas. Help us fight back by becoming a
member for just $5 a month and then join the discussion on
Parler @CharlemagneInstitute and Gab @CharlemagneInstitute!

Image Credit: 
Flickr-whatleydude, CC BY 2.0

https://www.dailysignal.com/2020/06/15/chinese-propaganda-outlet-has-paid-us-newspapers-19-million-for-advertising-printing/
https://www.chroniclesmagazine.org/subscribe/
https://www.chroniclesmagazine.org/subscribe/
https://parler.com/#/user/CharlemagneInstitute
https://gab.com/CharlemagneInstitute

